سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ابتلا نیمی از جمعیت جهان به اختلال سلامت روان تا ۷۵ سالگی

  • کد خبر: ۱۷۷۲۸۸
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
ابتلا نیمی از جمعیت جهان به اختلال سلامت روان تا ۷۵ سالگی
تحقیقات جهانی نشان داده که اختلالات سلامت روان شیوع بالایی دارد، به طوری که انتظار می‌رود تقریباً ۵۰ درصد از جمعیت جهان تا سن ۷۵ سالگی حداقل به یک اختلال مبتلا شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، اختلالات سلامت روان رویدادی غیر معمول نیست. این اختلال‌ها بر تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد و در رفاه، کار و زندگی اجتماعی آن‌ها تداخل ایجاد می‌کند. اطمینان از اینکه خدمات ضروری برای تشخیص و درمان مؤثر بیماری‌های روانی در دسترس هستند یا خیر، مستلزم درک عمیق مقیاس و میزان گستردگی دایره ابتلا به این بیماری هاست.

در یک مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه کوئینزلند و دانشکده پزشکی هاروارد انجام شد، داده‌های ۱۵۶۳۳۱ پاسخ‌دهنده که توسط ۳۲ مرکز نظرسنجی جهانی بهداشت روانی سازمان جهانی بهداشت در ۲۹ کشور، از جمله ۱۲ کشور با درآمد کم و متوسط و ۱۲ کشور با درآمد کم و متوسط و ۱۷ کشور پردرآمد بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۲ انجام شده بود، تجزیه و تحلیل شد.

اختلالات بررسی شده شامل اختلال هراس یا آگورافوبیا، اختلال اضطراب فراگیر، اختلال استرس پس از سانحه، فوبیای اجتماعی، فوبیای خاص، اختلال افسردگی اساسی، اختلال دوقطبی، اختلال سوء مصرف الکل، اختلال وابستگی به الکل، اختلال سوء مصرف مواد و اختلال وابستگی به مواد مخدر بود.

نتایج این بررسی نشان داد که اختلالات سلامت روان شیوع بالایی دارد، به طوری که انتظار می‌رود تقریباً ۵۰ درصد از جمعیت جهان تا سن ۷۵ سالگی حداقل به یک اختلال مبتلا شوند.

جان مک گرات، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: «شایع‌ترین اختلالات خلقی مانند افسردگی شدید یا اضطراب بود. ما همچنین دریافتیم که خطر ابتلا به برخی اختلالات روانی بر اساس جنسیت افراد متفاوت است. در میان زنان، سه اختلال روانی شایع عبارتند از افسردگی، فوبیای خاص (ناتوانی ناشی از اضطراب که در زندگی روزمره وجود دارد) و اختلال استرس پس از سانحه سه اختلال شایع برای مردان عبارتند از سوء مصرف الکل، افسردگی و فوبیای خاص (ترس غیرمنطقی و نامعقول از یک موضوع یا موقعیت خاص). اوج سن شروع این اختلالات اولین بار در ۱۵ سالگی، با میانگین سن شروع ۱۹ برای مردان و ۲۰ سال برای زنان است. این امر به نیاز به سرمایه گذاری در علوم اعصاب پایه برای درک دلیل ایجاد این اختلالات را نشان می‌دهد.»

منبع: فارس

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->